Friday, May 25, 2012

buat sapa sapa yang minat dan teringin nak jadi polis.....

aku ingat lagi bila sembang dengan Sarjan-sarjan atau SM lama.... bila sembang bab kenaikan gaji ja semua cerita yang hampir sama...

Kebanyakkan anggota dulu bila mula masuk polis.... bila ja nak pi minang anak dara orang... selalunya mak bapak anak dara akan tanya keja apa... bila bagitau keja polis semua macam berat nak lepaskan anak... maklumlah gaji tak sampai 300 sebulan.... mcm mana nak bela anak dara depa makan.... ada yang rezeki tak baik sampai terus kena rejek... kalau yang bernasib baik dapat kawen pun bila ja kawen bini sampai tidoq atas lengan ja... tak mampu beli bantal... sedih la jugak dengaq cerita 'otai-otai' lama......

Amat berbeza dengan zaman la...... bila ja dengan bakal menantu keja polis... kalau boleh hari tu jugak nak suruh kawen.... hehehehhehehe Alhamdullillah ^_^.......

Apa yang aku nak tulis hari ni pasai skim gaji baru polis... buat sapa sapa hat minat atau merisik-risik nak jadi polis tu... boleh la tengok skim gaji secara kasaqnya......

jadual kadar kenaikan baru berdasarkan gred gaji...

jadual pangkat dan gred

jadual gaji berdasarkan gred....


buat sapa sapa yang berminat nak join polis.. ni yang bakal hampa dapat ^_^......



4 comments:

Anonymous said...

Sy tak puas ati.aggta polis pgkt rendh sbh&srwk y brkdmt d smnjung x dapat elaun cola.dpt elaun wilayh pn 1 thn naik 12rggt ja.mana thn duduk kl.

Mohd Faizul Bin Mat Isa said...

dalam meeting pprpd bawak... lagi elok

abdooss said...

Syukur Alhamdulillah polis dapat naik gaji walaupun sikit.
Saya kerja swasta dah 2 tahun tak naik gaji, namun masih bersyukur ada gaji. Alhamdulillah.

Mohd Faizul Bin Mat Isa said...

heheheh alhamdulillah.....