Tuesday, June 24, 2014

Smart Phone... antara kehendak dan keperluan

Smart Phone.... hampir semua orang Malaysia ada.

Baru baru ni aku punya telefon (tak berapa) pintar tak boleh guna, memang terasa jugak la susahnya... mana nak update FB, Intag, tu tak kira lagi whatap bagai, hampir seminggu gak la jadi orang zaman batu, nasib ada second phone nokia baling anjing.

Berbalik pada tajuk isu... Smart Phone... antara kehendak dan keperluan, pandangan aku setelah hampir seminggu aku punya HP masuk air.
bagi aku Smart Phone ni hanya satu kehendak, ya aku setuju kalau takdak smart phone susah nak berFB, Instag,Whatap etc.. tapi semua tu bukan keperluan, tak dak semua tu dapoq masih boleh berasap... n kalau pi keja boleh lagi call bini anytime (pakai handphone nokia baling anjing)



Dalam seminggu tu jugak banyak kebaikkan yang aku dapat bila terputus hubungan dengan alam fantasi dalam talian.... kalau selalunya laki bini dok depan tv, tv tu tengok kita..... hahahahah masing masing dalam dunia masing masing, tapi bila terputus hubungan dengan dunia fantasi tu otomatik kita berbalik kepada dunia realiti.... baru la masing masing nak layan tv betoi betoi.. sama sama gelak kalau ada cita komidi, bergurau senda bersama ^_^ hehehehehhe bila di kedai mamak sambil melepak, baru la betoi betoi melepak, sembang, bergurau sambil ushar ushar orang macam dating zaman sekolah dolu dolu... ^_^

Pengajaran yang aku dapat... walau sebagus manapun, secanggih manapun semat pon tu... tetap tak boleh lawan lagi interaksi sesama manusia..... so kalau sapa sapa rasa nak bagi smart phone hampa kat aku tu meh la aku tak kisah hehehehehhe ^_^

No comments: